söndag 1 januari 2017

"Ett oskrivet blad..."


2017!!!!
Gott Nytt År!!
Den där, nästan lite magiska känslan man har i kroppen när man vänder blad i Livets bok..
Nya tider stundar..
Gammalt ligger bakom..
Hopp och tro återvänder...
Frön till nya erfarenheter skall sås..
Allt är möjligt..
Det är ett nytt år och alla möjligheter finns för att man skall göra detta nya år till det bästa.
Intentionen finns i alla fall...
och vill man något riktigt mycket, så kan man!!
Man kan allt man vill!!
Detta har jag tutat i mina barn under hela deras liv och detta tror jag också på själv.
Begränsningarna sitter oftast inuti ens eget huvud, men kan man  ta sig
förbi barrikaderna och ta steget fullt ut på nya stigar, kan magiska saker inträffa.
Man kan faktiskt bli ganska förundrad över kraften man besitter, då det gäller
förverkligande av drömmar..
Magi finns i den egna starka viljan!
Jag tillhör den skara människor som inte avlägger några nyårslöften, i alla fall
inga jag uttalar högt inför mänskligheten.
Mina löften är mina egna och ämnade för mig allena!
Kraven att uppfylla dessa blir då också mina egna ...på mig själv!
Å jag kan välja under årets och livets gång vilka som är värt att jobba mer på och
vilka jag helt enkelt kan lägga ner i en liten låda, i väntan på ett bättre tillfälle till
förverkligande.
Tro för den saken inte att jag glider förbi på ett bananskal,  Oh Nej!
Mina egna "löften" och krav är alla gånger inga små saker, då jag
har en tendens att driva mig själv hårt och intensivt...
Testa gränserna ..
Utmana..
Sikta högt och våga...
Kanske räcker det inte hela vägen fram, kanske gör det det..
Men har jag inte drivit mig själv till det yttersta.. så vet jag ju inte..
Utvärdera..
Jag hoppas innerligt och med hela mitt hjärta att ni ALLA kommer att få ett
Magiskt 2017!!!

Jag vet att jag kommer jobba mycket under detta året med mitt företag och
detta är en av de stora utmaningarna/ löfterna som jag gav mig själv
för några år sedan...
En dag!! Då skall jag..
Och nu har jag..
Den obeskrivliga känslan av välbefinnande blandad med ett uns av spänning är
väldigt tillfredsställande..
Jag stannar inte där..
Jag driver vidare och fortsätter att öppna mina små lådor med löften och drömmar
som jag har gjort iordning åt mig själv..

Allt är möjligt!!

GOTT NYTT MAGISKT 2017!!

Vi ses och hörs snart igen mina Vänner

Kram Jeanette :)





  


4 kommentarer:

  1. Tack detsamma Jeanette! Önskar dig en riktigt God Fortsättning på det nya året!

    SvaraRadera
  2. Hejsan!

    Jag googlade på trädgård och enkelhet och hamnade på din blogg med din fantastiska hyllning till den gamla eken!

    Mycket vackert skrivet

    hälsar

    /Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Gunilla!
      Så roligt att du hittade in till mig!! :)
      Tack för fin feedback! Jag skriver från hjärtat och hoppas att orden hittar in till andra hjärtan! <3

      Kram
      Jeanette

      Radera